Thursday, March 5, 2009

Merah…

Merah warna engkau,
Sudah sangat sebati,
Sejak azali sudah,
Kau kian mengerti,
Apa yang ku mahu,
Bukan apa yang kau mahu,

Tika itu,
Aku tak mampu lagi,
Untuk bartahan,
Walau sekecil zarah atom sekalipun,
Aku kusut sangat,
Pandang kau,
*diam*
Sarat,
Tak terdaya sudah,
Menaggung segala khilaf,
Yang aku tak mampu telan,

Lantas,
Aku lantang,
*marah*
Memaki kau,
Menjerut,
Mengerit kau ke situ,
Menghentam kau ke dinding,
Tanpa belas kasihan,
Kejam,kasar,kemak,
Argh,
Aku tak kesah,
Kau!aku yang punya,

Aku ragut,
Satu persatu,
Kau hanya mampu,
Terdiam seribu bahasa,
Air mata bertaburan,
Aku mesti puas,
Seteru,
Kau!aku sembur,
Dengan apa yang aku miliki,
Biar sebati,

Kau telan semua itu,
Telan sampai kering,
Akan aku tunggu,
Hasil itu keluar.
*nanti*


p/s;baldi merah ku dan mesin basuh,
terima kasih.

1 comment: